Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

duminică, 19 iunie 2022

Vacanță în Turcia (III)

     Pentru ca era foarte aproape de Hagia Sofia, nu puteam să trecem pe lângă fosta reședință a sultanilor, Palatul Topcapî. Bine, cred că mă trecea mama peste Dunăre, dacă nu mă duceam în locul în care s-a filmat vestitul serial ”Suleyman Magnificul”, care, se pare că a făcut cele mai multe modificări palatului. I-am adus filmări, nene! Mamei, nu Sultanului!!!

    Prin urmare, la Palat, am plătit 40 de euro/ doua persoane, având inclus în bilet -Palatul Topcapî + Haremul +Hagia Irene. Trebuie să știți că la intrarea în prima curte am trecut printr-o poartă -detector de metale/arme. Mi-a plăcut și nu m-a deranjat deloc. E drept că nu ai fi avut curajul să fii deranjat :)))

        Din curte, pe-o parte, se vedea Bosforul

    Doi tineri frumoși pe doi cai minunați (stăteau bine merci la poze) și niște copaci care m-au dus cu mintea la Pădurea Spânzuraților :)))

    
    Palatul are patru curți. Prima curte cuprinde întregul ansamblu construit. A doua curte cuprinde Sala Divanului, Poarta fericirii, Turnul justiției, bucătăriile și camerele slujitorilor. În a treia curte erau camerele Sultanului, Camera Audienței și Haremul iar in a patra curte găsim Camera de Circumcizie, Camera Medicilor și diverse chioșcuri destinate familiei imperiale.    
        Trebuie să recunosc că m-am așteptat să văd mai mult mobilier, covoare, diferite obiecte de ornament, dar... nu. Probabil că vechimea lor nu mai permite expunerea. Oricum, am avut ce vedea.














    Și după ce ne-am plimbat de simțeam că ne ard tălpile, după ce ne-am minunat de mozaicuri, forme, ceasuri, săbii de doi metri (oare ce mamuți le mânuiau?) și de faptul că otomanii aveau buda în casă prin secolul XV ori XVI, pe când la noi nici acum nu a ajuns peste tot, ne-am oprit pentru un cappucino și o cafea turcească, acolea, lângă Palat. La cafeneaua Topcapi, unde am dat 100 de lire pe două cafele, în orice locație ele costând maxim 50 de lire :))) Se pare că nu avem vacanță fără să facem vreo gafă dintr-asta :)) 
    Sub căpăcelul alb era o bucățică de rahat :)

           După, ne-am îndreptat către hotel. Ne-am oprit la un oarecare restaurant, unde am mâncat vestitele lor salate aperitiv (de humus, roșii, vinete) și o friptura cu garnituri diverse. 


    Ajunși la hotel, am mai băut un ceai, ne-am odihnit puțin și am plecat către Marele Bazar și Bazarul de Mirodenii. Din bazarul de mirodenii am luat ceva ceaiuri, extract de vanilie și cafea. Din Marele Bazar nu am luat nimic. Pe lângă faptul ca nu sunt purtătoare de aur și prefer să dau banii pe plimbări, nu mi-a plăcut nimic din ceea ce înseamnă haine, lenjerii, prosoape, genți, etc. Nimic nu a fost pe gustul meu. Da, poate că par pretențioasă, dar până și prosoapele erau cu fire aurii ori cu scris de Gucci, Mucii, Pucii... pardon. Pe lângă asta, cam toți vânzătorii te abordează ostentativ, ceea ce nu îmi place deloc. Dacă te opreai pe vreo bancă, te trezeai cu câțiva care sa-ți vândă parfumuri ”de firmă” la 5 euro. Marele Bazar nu e un loc care sa-mi placă. Nu mi-a plăcut nici la călătoria din 2019. Credeam că mi-a trecut, dar nu. Asta este, măcar mi-am luat extract de vanilie :)))
        Atât pentru azi. Revin cu partea a patra. Aveți grijă de voi!

Niciun comentariu: