Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

duminică, 9 februarie 2020

Cărțile citite în 2019

         Cumva, pe repede înainte, până nu uit total de ele, zic să va arăt și restul cărților citite în anul 2019.
      În afară de Cartea pierduta a vrăjitoarelor + Școala nopții +Cartea Vieții scrise de Deborah HarknessAm3zia și Eu o mama (im)perfectă? scrise de Cristina Lincu, am mai citit câte ceva, și anume:
         1. Manualul femeii de succes -autor Andra Olarean. O carte motivațională care te face sa te uiți mai atent la tine și să iei atitudine, să schimbi ce crezi ca trebuie schimbat. Ușor de citit, greu de pus în practică :))) Nu am fost de acord cu tot ce scrie autoarea, pen' că vârsta și experiența mea au ceva de zis tot timpul :)))
          2. Lebedele de pe Fifth Avenue -autor Melanie Benjamin este o carte care duce cititorul într-o vreme a eleganței și rafinamentului de după cel de-al doilea război mondial, în New York. Personajul principal Truman Capote, celebrul scriitor, profită de prietenia sa cu doamnele din lumea bună, pe care le numește ”lebedele” și află secretele fiecăreia, secrete de care se folosește la un moment dat. Există și o poveste de dragoste între Truman Capote și perfecționista Babe Paley (care dă dovadă de un autocontrol ce m-a făcut invidioasă). Nu vă spun dacă se consumă sau nu, ori cum se termină povestea de dragoste. :) 
         3.Povestea mea -autor Michelle Obama. Cartea asta o prezintă pe Michelle de la data nașterii până după ce cuplul Obama pleacă de la Casa Albă. Modul în care a crescut, educația primită, studiile sale, relația cu Barack, căsătoria, nașterea fetelor, câștigarea alegerilor, perioada petrecută la Casa Alba, toate sunt prinse în carte. Deși știu că a fost un efort de echipă la scrierea acestei cărți, povestea pare spusă de o femeie dintr-o bucată, ție, direct. Ca să nu mă întind prea mult, una dintre multele învățături acestei cărți, este că educația înseamnă mult în viață și doar ea te ajută sa-ți vezi visele împlinite. 

         
            4. O alta carte autobiografică este cea scrisă de Ayaan Hirsi Ali -Necredincioasa. Deși a trecut ceva vreme de când am citit-o încă simt fiori gândindu-mă la cum și-a descris autoarea, viața. E una dintre acele cărți care te revoltă, care te fac să ridici ochii la cer și să întrebi ”de ce permiți asta?” Clanuri, fanatism religios, mutilare genitală, căsătorii aranjate, batjocorirea femeilor, fuga, frică, amenințări... toate sunt în această carte și, din păcate sunt reale. Autoarea, femeie somaleză și musulmană, pune la zid și critică religia islamică, fapt care a atras nenumărate amenințări. Oricum, nu am putut să nu mă bucur că m-am născut în România.
         5. Zuleiha deschide ochii -autor Guzel Iahina. Zuleiha -o tânără tătară, țărancă în Rusia anilor 1930, al cărei soț înstărit dar ursuz și mai bătrân decât ea, moare ucis de soldații care strângeau cotele. Din nou, modul de viața al femeii duce la revolta cititorului. Zuleiha ajunge după mult chin, deportată în Siberia unde face tot ce este și ce nu este omenește posibil să supraviețuiască ea și să supraviețuiască pruncul cu care era însărcinată când a fost deportată. Deși spre sfârșitul cărții am avut senzația că se bate apa în piuă, finalul a fost neașteptat. Merită citită. 



          6. Povestea Slujitoarei -autor Margaret Atwood. Povestea este o fantezie cu șanse mari să devină realitate. Știu că pare ciudat, dar, lumea creată de autoare pare o combinație de comunism cu fanatism religios. Din nou, femeia nu are drepturi, nu are nume, nu are dreptul la educație, dar e constrânsă de o grămadă de reguli. Deși pare greu de crezut, sunt de părere că, dacă nu suntem atente, regimul totalitar prezentat ca ficțiune în carte, poate fi instaurat în orice moment. În apărarea mea, să nu mă considerați paranoică, am citit pe undeva că regimul chinez a reușit să dezvolte o aplicație care să pună cumva în practică ceea ce este prezentat în cartea 1984 scrisă de George Orwell, pe care încă nu am citit-o, dar urmează. Revenind la ”Povestea slujitoarei”, țin să menționez că, din păcate, pentru că am văzut ecranizarea, am cam tras de mine să termin cartea.
           Cam atât pentru 2019. Inițial mi-am propus 12 cărți, am reușit să citesc doar 11. E bine și așa, ținând cont că în anii trecuți nu citeam nimic.
          Voi ce cărți ați mai citit? Lăsați mesaj în comentarii. 

6 comentarii:

Adriana spunea...

Numai carti scrise de femei? :D Am citit si eu una care ti-o pot recomanda. In ciuda faptului ca nu sunt pasionata de istorie si politica, cartea asta chiar mi-a placut si pot sa o recomand.

Doamna Secretar De Stat. Memorii - Madeleine Albright

In rest eu citesc mult SF si biografii ale jucatorilor/jucatoarelor de tenis care nu sunt pe gustul tuturor.

Am mai citit si: Lunetistul american - Jim Defelice,Chris Kyle,Scott McEwen care mie mi-a placut.

CCristinaC spunea...

Adriana, nici nu mi-am dat seama ca sunt toate cărțile scrise de femei :))) Am să trec pe lista cartea recomandata de tine. Legat de SF, îmi amintesc că am avut o perioadă când îmi plăcea și mie, dar undeva în tinerețile mele (ehe, maică....) :)))))

o femeie spunea...

nu am citit niciuna din astea dar am admirat faptul ca citesti acrti scrise de femei!
In afara de cartea Petronelei Rotar nu imi aduc aminte sa fi fost alta scriitoare in 2019-ul meu.
Minunata si inspirationala colectie de carti ai aici.
Iti doresc un 2020 la fel de incarcat in lecturi frumoase si sa ne scrii si noua ;)

CCristinaC spunea...

Draga femeie, mulțumesc! Nu a fost intenția mea sa citesc doar cărți scrise de femei. E o întâmplare :)))

Cristina DRagomir spunea...

Foarte misto este Povestea mea a lui Michelle Obama. Doar ca ma gandesc si eu, la fel ca tine, cat e meritul ei, si cat al echipei.

CCristinaC spunea...

Cristina, oare mai contează? Important este că mi-a plăcut și am citit-o cu drag :))