Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

joi, 18 februarie 2021

Cumpărături Auchan

         După cum vă spuneam în articolul precedent, în ziua în care am fost la Lidl, am fost și la Auchan, fiind relativ apropiate. Am reușit să găsesc bonul și pun fotografiile cu tot cu prețuri. Așadar:

      Portocale -2kg -5,99lei, ulei Bunica, floarea soarelui -12,60 lei, ketchup clasic Heinz -5,30lei, muștar Argeșelu -1,85lei, orez Scotti -8,25 lei, boia ardei iute -1,15 lei, ciocolata Kinder -3,75 lei, cioco banana -0,44lei/buc, napolitana Dare -1,75 lei/buc, baton ciocolata Poiana -1,20 lei/buc, Roshen -1,15 lei/buc, Schogetten Dark -2,20lei, Mars -1,59 lei, Snickers -1,59 lei, whisky Jack Daniel s Honey - 96 lei și mărțișoare din ciocolată -3,80 lei/buc


        Pâine -3,5 lei, respectiv 2,60 lei, carne tocată de porc -16,95 lei/kg, pate de porc Bucegi -2,95 lei/buc, cârnați măcelărești Lactag -29,80 lei/kg, costiță de porc afumată -28,98 lei/kg, cremă de brânză LaDorna -5,05 lei


        Șervețele Zewa (nu am citit si le-am luat parfumate) -4,85 lei, gel de ras Gilette -15,70lei, hartie igienică umedă -3,30 lei, felicitare mărțișor -2,90lei, napolitane Joe- 2,10 lei, bomboane ciocolată Roshen -6,10 lei, sare roz -5,50lei


        Detergent de vase Sano -9,95lei, Domestos -12,60 lei, odorizant wc Sano -10,10lei, dop silicon -3,95 lei, făraş-2,05 lei, perie vase 6,85 lei, paletă silicon -11,70 lei, pastă de dinți Lacalut -22,90lei /2buc 


        Cam astea au fost cumpărăturile din Auchan. De unele aveam nevoie, de altele nu, sau nu știam că am nevoie. Am descoperit după ce le-am cumpărat. :))) Dopul de silicon, spre exemplu. E cumpărat la impuls, dar cred ca va fi necesar când va veni dl B acasă, și vom desface o sticlă de vin. Nici whisky nu era necesar, la prima vedere, dar este plăcerea vinovată a domnului B și e cadoul lui de Ziua îndrăgostiților. 
        Ca o precizare, știu că la tot ceea ce am cumpărat există variante mai sănătoase. Nu cred în ideea de ”bio” nici dacă le iau de la țărani producători. Știu bine cum se face producția. 
        În plus, sunt om normal (zic eu) nu am valențe de pasăre, prin urmare nu voi mânca semințe nu'ș de care. Eu halesc pasărea, să ne înțelegem :) 
        Voi ce magazine preferați? Vă place să descoperiți magazine noi? Mie nu îmi place să schimb magazinul și aș prefera să fie la ”botul calului”. Pentru opinii și răspunsuri, lăsați mesaj în comentarii. 

8 comentarii:

Anonim spunea...

frecventez aceleasi magazine ca si tine
da mancam si ciocolata si prajeli si dulciuri si.............si tot ce spun nutritionistii ca nu este indicat .
rodica

arwen spunea...

Auchan are preturi bune si gasesc acolo unele produse faine.
De obicei prefer Carrefour-ul, desi e un magazin mai scump, pentru ca gasesc o oferta mai mare de produse romanesti. In general, caut sa cumpar produse romanesti, iar produse din alte tari doar daca n-am de ales si am nevoie de acel produs sau daca acel produs nu se fabrica in Romania, sau daca imi place foarte mult. Procedez asa si ca sa ajut economia noastra, dar mai ales pentru ca am mai multa incredere in produsele alimentare romanesti, in cosmeticele romanesti. De exemplu, folosesc de foarte mult timp, cred ca de peste 10 ani, o crema de fata hidratanta de la Elmiplant; in tot acest timp am mai testat si alte creme, din curiozitate, dar, invariabil, m-am intors mereu la Elmiplant). E adevarat, nu am testat vreodata creme de 300-400 de lei, poate ca acelea sunt bune, dar nu-mi permit sa cheltuiesc frecvent atat de mult pe o crema de fata. Insa nici nu simt nevoia, Elmiplant mi se potriveste asa de bine. Am cumparat, la Craciun, ca sa fac un cadou mai deosebit doamnelor din familie, o crema de maini de la Sabon, de 70 de lei, foarte laudata. Am luat trei flacoane, am pastrat si eu unul. Nu mi-a placut deloc, nu facea nimic, doar mirosea frumos si atat.
Nici eu nu stiu cat de adevarate sunt produsele bio, dar am o anumita incredere in unele la care observ o diferenta la gust. De exemplu, lactatele le iau de la Napolact, din gama bio (dar si ne-bio): iaurt, unt, lapte, branza telemea, smantana etc. Sau la Carrefour am gasit o marca de oua ecologice, Casadei, care are oua cu galbenusul intens colorat spre deosebire de alte oua cumparate din magazin.
Daca as avea o varianta mai buna (o bunicuta sau o ferma locala care isi da silinta), clar nu as cumpara produse bio din Carrefour.
LaDorna avea demult o branza de vaci foarte buna, arata precum cea a bunicii si avea gustul din copilarie; din pacate, de cand a fost cumparata de francezi, ei au stricat retetele, iar o parte din produse nici nu mai sunt facute in Romania.
Am scris o gramada!

o femeie spunea...

ciocolaaaattaaaa :)

o femeie spunea...

E important sa iti gasesti locul si preferintele. Ce merge la tine nu merge la altii si invers ca sunt diferente intre supermarketuri si gusturi si ochi si mai ales intre nevoi si ce magazine ai la indemana. Nu iti cere scuze pt alegerile proprii, avem nevoi si prioritati diferite.

Noi cumparam majoritar de la piata si de la producatori locali (certificati sau nu bio, dar m-am uitat sa fie cu gust ce imi pare mie gustos si sa arate cam ca in copilarie adicalea sa fie telina cat pumnul nu cat capul sotului, laptele caimac gros si sa le vad vacile pascand in iarba verde, cand fac iaurt am aproape un dejet de smantana deasupra ridicat si cand intorc borcanul sta tzapan ca din ulcica lui mamaia, gaina sa fie galbena si sa nu se decoloreze in contact cu apa cu sare ca aia sigur a fost hranita artificial cu galbenele si alte cele, ouale care m-au convins sunt de marimi diferite si strambe si culori diferite si cu pene si gainatz pe ele si vanzatoarea aduce la piatza pe comanda ca pana la 8:30 vinde tot, legume cu pamant si de sezon adica nu iau portocale in iunie si nici cirese in ianuarie etc) .
La mine prioritatea e sanatatea. Ok, si banii. Si asta e alegerea mea si sunt multumita cu compromisul asta ca na, sunt niste eforturi in spate.....

CCristinaC spunea...

Rodica, de toate, dar cu măsură. Pupici!

CCristinaC spunea...

Arwen, mă bucur că ai scris. Imi face plăcere să citesc despre cum și ce cumpără alte persoane. Întotdeauna este loc de învățat. Și eu fac ce fac și tot la Elmiplant ajung. E singura cremă cu un preț rezonabil, cu care mă simt bine. Legat de ouă, pot să afirm că și la țară, oamenii își cresc găinile cu tot felul de mixuri. Concentrate, cum le zic ei. Cumpără cu sacii, cum se cumpără mâncarea pentru câini. Lactatele le luam din Lidl, pentru că produsele lor sunt făcute în diverse locuri din țară, sub sigla lor, ce-i drept. Nu cumpăr lapte dulce, pentru că iau de la ferma la care lucrez, iar brânză iau de la un cioban local, brânză de capră, însă acum căprițele așteptă ieduți și nu au lapte pentru mine :)))
Din păcate nu sunt fan Carrefour, dar, daca zici că au mai multe produse românești, am să trec și pe la el.

CCristinaC spunea...

Draga mea femeie, nu cer scuze pentru gusturile mele, proaste sau bune. Încerc doar să țin la distanță persoanele care dețin cheia tinereții fără bătrânețe :))) Știi tu ce zic.
Mi-ai amintit de o întâmplare cu țelina. Am vrut sa-i fac domnului B o ciorbă rădăuțeană și nu am găsit prin magazine o țelină normală :))) Până la urmă am ajuns la țară, la verișoara mamei, care ne dăduse găina pentru ciorbă :))) ”Saru-mâna! Ne-ați dat găina, dați-ne și țelina” Ne-a dat, draga de ea. Si păstârnac ne-a pus în pungă :)))
Nu știam că găinile se hrănesc cu gălbenele. Serios?
Noi avem, săptămânal, în zonă, un târg de legume și fructe, care acum funcționează și nu prea, din cauza virusului vieții. La fel ca tine, când ajung acolo, știu să aleg roșiile cu gust bun, merele adevărate, ardeii buni... Din păcate, mai știu că nici astea nu sunt curate 100%. Lucrez printre oameni care stau la curte, la sat, și știu cum, ce anume și ce cantități de chimicale dau pe plante...
Și daaa ciocolată :))) Te îmbrățișez cu drag!

o femeie spunea...

Ce ma deranjeaza e ca gainile crescute artificial nu sunt galbene, dar grase ci deseori ingalbenite artificial. Nicio gaina ce a crescut-o mamaie nu a ajuns doar din graunte si malai la 1 kil in o luna si nici galbena. Nicio gaina crescuta de mamaie nu fierbe in 40 minute. Unele crescatorii le ingalbenesc chimicos din alimentatie sau din o baie chimicoasa dupa taiere, altii adauga in furajarea din ultimile zile inainte de marea taiere ceva pudra de galbenele .... acu' sincer nu ma deranjeaza pudra de galbenele pt ca mananca si ele ceva tratament homeopatic, ma deranjeaza tehnica asta de marketing ca modeleaza oamenii sa cumpere chestii extrem de colorate si forma perfecta care ia ochii cand in natura culorile sunt diferite si cu variatii pe tema data, formele strambe si ciobite si patate, iar industria refuza banana prea mare si prea mica, prea curbata sau prea patata, etc si arunca aproape 30% din fructe si legume ca nu respecta patul lui procust.
Si nici eu nu am nimic contra anumitor pesticide si ingrasaminte ca fara pesticide nu s-ar fi aclimatizat rosia mediteraneana mai la nord de paralela 45 si am fi mancat-o doar la sud si doar 4-5 saptamani pe an, atat ca unii sar calul prin culesul lor verzi si tratate cu un spray in camion inainte de livrare, imbaierea in substante sa nu incolteasca, strat de ceara sa nu se ofileasca si sa luceasca mai ceva ca marul Albei ca Zapada etc etc. Intelegi tu.
Mai nou aici e un curent unde legumele urate sunt vandute la pachet, mai ieftin. Happy me :)
Cat despre ce se intampla in industria laptelui, mi se pare ingrozitor: se ia litrul de lapte de la producator cu 1 leu si pt ca ii se ia smantana, e descompus si omogenizat si adaugat ceva lapte praf si fiert oleaca ni-l vinde cu 4 lei (cifre aproximative). Practic din profit nici 10% nu ajunge la producatorul direct si mai primesc banii peste luni si luni. Am crescut la tara, stiu cat de munca e pt o vaca, am ales sa iau direct de la producator - stiu ce iau, e proaspat, se strica in 3 zile, imi fac singrua iaurt si smantana si branzici (din ce mai rar...) si ies mai ieftin si mai proaspat si mai 'clean' - om cu alergii aici.