Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

sâmbătă, 30 noiembrie 2019

Despre cosmetice si machiaj...

          Vine o vreme când doar apa cu săpun nu mai este de ajuns pentru îngrijirea pielii. Se cere ajutor din afară așa că ajungem să aducem în rutina zilnică produse și obiceiuri noi. La mine, vremea a venit pe la vreo 35 de ani când, în ciuda grăsimii de sub piele, aceasta a început să dea semne de uscare. Dacă până atunci aveam un demachiant,  o cremă de mâini și una pentru călcâie, de la 35 -36 de ani, am început să caut creme de față, respectiv loțiuni pentru corp. Mama mea a avut la fel, în viața ei - cremă pentru mâini și una pentru călcâie. Dacă mă gândesc bine, folosea una pentru toate membrele :))) Nu avea bani pentru altceva, că deh... avea de crescut singură, doi copii. Eu, adolescentă fiind și văzând la colege cum se îngrijeau, nu aș fi avut curajul să cer bani pentru vreun astfel de moft, și  îmi aminteam că am fost pedepsită pentru că mi-am cumpărat o carte cu cei 5 lei pe care mi-i dăduse pentru prăjitură și suc. Nu își permitea des luxul ăsta, iar cartea se găsea la bibliotecă. Abia pe la 16-17 ani am început să am oarece grijă de mine, fără prea multe pretenții, pentru că începusem să îmi fac proprii mei bani. Atunci am început să îmi machiez ochii, să folosesc ruj, ojă, să mă rad cu lama (ehe, ce vremuri... și lamele erau rare, atunci) și să îmi pensez sprâncenele. În timp, am tot adăugat obiceiuri, dar nu și obiceiul de a folosi creme, pentru că nu era necesar. Apa și săpunul erau de ajuns, dar... fosta-i lele cât ai fost... am îmbătrânit. Și pielea mea la fel, așa că ia Cristino țepe cu tot felul de creme, până am învățat  că mai întâi folosim o mostră și după, cumpărăm produsul „full size„.
          Așadar, prin primăvara asta (de trecu), încercând să îmi caut o nouă cremă de față, la un moment dat am dat pe Youtube de o grămada maaare de de doamne/domnișoare care își prezentau colecțiile de produse de îngrijire și machiaj. La început mă uitam și mă minunam. Habar n-aveam că poți să ai atâtea produse. Creme de zi, creme de noapte, creme hidratante, cu sau fără protecție solară,  creme pentru ochi, creme pentru coada ochiului😛, creme pentru ... după care urmau rujuri mate, hidratante, sclipicioase, lichide, batoane, glosuri, fond de ten mat, luminos, strălucitor, pentru obrazul stâng, pentru obrazul drept 😛, iluminatoare, corectoare, pudre de nu mai știu câte feluri...  multe palete cu farduri pentru ochi (uneori asemănătoare) inclusiv pensule pentru fiecare culoare (cred) ... în fine... înțelegeți voi ce zic. Întrebarea mea e - când le folosiți dragilor? Că și astea expiră. Eu mă uit la ”colecția” mea (că numai colecție nu se cheamă, pe lângă ce au fetele alea) și îmi dau seama că sunt ”basic” rău de tot. :)))
          Să facem inventarul, zic:
         Pentru machiajul feței, folosesc o cremă BB de la Garnier pe care o întind cu un burețel copie de pe beauty blender (care își face treaba și fără să coste vreo 80 de lei). Pentru sprâncene am un creion de la She și un gel pentru volum Gimme Brow de la Benefit. 
      Pentru farduri, am paleta Re-Loaded Visionary de la Makeup Revolution London și paleta Color Life de la Marionnaud. Pentru aplicat, am vreo doua pensule luate în urmă cu o mie de ani, de pe la Avon. Urmează să le schimb cu unele de la Oriflame, că tot fuse Black Friday :)))
          Ca tuș, am unul de la Essence,  iar mascara e de la Oriflame. Legat de tuș, pot să spun că, dacă până în urmă cu ceva ani, nu conta cât de bun era, acum, că au început să se lase pleoapele, a trebuit sa caut unul care, musai, să nu se întindă. Deocamdată sunt mulțumită de cel de la Essence. E bun și costă puțin.
        Pentru buze, am ceva rujuri de la Avon, Sephora (o mostră) și Rimmel. Preferatul meu e cel lichid de la Avon - se fixează atât de bine, că seara îl dau jos cu șpaclul de pe buze 😂😂😂 Glumesc... înțelegeți voi.
          Pentru demachiat (musai, pentru că nu pot să dorm) folosesc ori dischetele de la Cien (Lidl) cu apa micelară Garnier, ori șervețele demachiante Balea, ori dischetele impregnate cu apa micelară de la Balea. Astfel de dischete gata impregnate, am avut și de la Cien, doar că acum nu am mai găsit. Sunt putin, foarte puțin mai groase decât cele de la Balea, dar au un diametru mai mare. 
       Ca și cremă de față folosesc Elmiplant cu colagen pentru noapte, dimineața folosesc serul Elmiplant cu colagen și, uneori masca șervețel Elmiplant cu... colagen, bineînțeles. Nu folosesc crema de zi, pentru că tenul meu nu absoarbe altă cremă după ser, iar crema BB nu ar mai prinde deloc. 
         Pentru corp folosesc, după cum știți, loțiunea de la Neutrogena, iar pentru mâini, acum am ... Elmiplant :)))
          Pentru spălat părul folosesc Nivea șampon pentru volum și alternez cu masca de par de la Balea sau serul pentru vârfuri de la Avon. Nu mai folosesc balsam, pentru că mi se pare că nu face mare lucru. Tot pentru păr e și fixativul, acum marca Balea, fixativul fiind produsul cel mai consumat în ”colecția” mea. 
         Pentru spălat kilometrii de piele, folosesc săpun (Dove sau făcut handmade) ori gel de duș. Acum am unul de la Nivea. De obicei, nu prea știu de la ce marcă mai este, pentru că nu țin recipientul. Am o idee fixă să nu văd produsele astea înșirate prin baie, așa ca iau gelul și îl pun într-o frumoasă sticlă de sticlă. Am să fac un articol și cu baia mea (dacă nu uit) care, deși mică, nu are înșirate tot felul de bidoane și bidonașe prin ea. Sunt în stare să fac criză de nervi :))) 
          Ca antiperspirant folosesc Dove cu castravete, de când a apărut. :)))




          Și ca să închei, că e lung articolul ăsta, cât o zi de post, recitind ce am scris, îmi dau seama că, chiar și pentru o îngrijire ”basic” e nevoie de multe produse :))) fără să pun la socoteală  cele 15 oje din care mai folosesc câteva, doar pe cele de la Essence, de care sunt foarte mulțumită. Restul o să ia calea gunoiului, clar.
           Prin urmare, scrieți și voi în comentarii dacă vi se par puține sau multe produse și, mai ales, scrieți dacă aveți recomandări de produse bune la prețuri decente. Pupici!

Niciun comentariu: