Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

luni, 21 octombrie 2019

Mâncarea din săptămâna 14 - 20 octombrie

          Nu obișnuiesc sa fac un meniu săptămânal, dar recunosc că mă inspir din meniurile postate pe alte bloguri. Așadar, pentru inspirație eu scriu ce am mâncat deja :))) Nu știu cât vă va plăcea meniul, dar fac mențiunea că nu am nici o problemă să mănânc mâncare gătită de doua zile. De asemenea sunt într-o perioadă de ”fără carne” cu excepția peștelui. Nu mi s-a interzis, nu sunt bolnavă, e doar un moft de-al meu.

          Prin urmare:
LUNI          - mic dejun- brânză din lapte de capră și oaie, castravete și roșie
                    -gustare - câteva prune
                   - prânz - piure de spanac cu omleta
                   -cina -  macaroane cu brânză, la cuptor

MARȚI  - mic dejun- lapte dulce cu o felie de pâine cu unt și brânză
           -gustare - pateu cu brânză sărată
           - prânz - macaroane cu brânză, la cuptor și o nectarină
           -cina -piure de spanac cu ou prăjit

MIERCURI  - mic dejun- iaurt grecesc
                     -gustare - câteva prune cu covrigi de Buzău
                     - prânz - salată de vinete cu maioneză, roșie și brânză
                     -cina - salata orientală(cartofi, ceapă, măsline) cu salata de ardei copți și o nectarină

JOI                - mic dejun - iaurt grecesc
                     -gustare - baton de cereale fără zahăr
                     - prânz - salată de vinete cu maioneză, roșie
                     -cina - chifteluțe vegetale (cumpărate) cu sos (ceapă, morcovi, ardei, usturoi, un vârf de linguriță de pastă de ardei iute și pastă de tomate)
          Ca o mențiune, chifteluțele vegetale sunt cumplit de fade chiar și în sos, însă, dacă le zobiți în sos, în farfurie, sunt foarte bune. În plus, nu mai aveți nevoie nici de pâine pentru sos.

VINERI        - mic dejun- roșie mică, castravete, 1/2 ardei gras și un cub brânză topită
                     -gustare - baton de cereale fără zahăr
                     - prânz-salată de  roșii, castravete, ardei gras, măsline kalamata și brânză de oaie și capră
                     -cina - chifteluțe vegetale cu sos și un cartof mic fiert + banana

SÂMBĂTĂ - mic dejun- l-am sărit- m-am trezit târziu
                     -gustare - un ou fiert cu o bucățică de brânză
                     -prânz- salată de  roșii, castravete, ardei gras, măsline kalamata și brânză de oaie și capră
                     -cina - fish fingers  de somon  și humus cu castravete și ardei gras.

DUMINICĂ- mic dejun- l-am sărit- m-am trezit devreme, dar am fost cu mama la cumpărat de varză pentru iarnă.
                     -gustare - guacamole cu o felie de pâine
                     -prânz- fish fingers  de somon  și humus cu castravete și ardei gras
                     -cina - ciorbă de dovlecei si fasole albă fideluță, cu usturoi.
           Humusul și guacamole le-am făcut după rețetele Jamilei - humus și guacamole
          Cum spuneam în articolul anterior, gătesc puțin spre deloc :))) Dacă vă ajută cu ceva, luați de vă inspirați. Nu voi face un meniu în avans, pentru că nu mă pot ține de el. Ba nu îmi mai place ce mi-am propus să gătesc, ba mi-e prea lene să mă învârt pe lângă aragaz. Asta până când îmi ajunge domnul din dotare, acasă. Atunci iese gospodina din mine la suprafață căci (nu-i așa?) un bărbat se ține și cu o mâncare bună :))) 
          Voi ce gătiți repede și bun? 

12 comentarii:

Cristina DRagomir spunea...

ciorba de dovlecei cu faole fideluta facem si noi si mie imi place tare mult, dar nu stiu de varianta asta cu usturoi. Noi o acrim cu zeama de corcoduse verzi. O sa ma uit pe net sa vad cum se face si asta cu usturoi.

CCristinaC spunea...

Cristina, nu e ciorba de dovlecei, fasole si usturoi ci e ciorba de dovlecei si alt fel - teci cu usturoi. Un fel pe care îl știu de la bunica. Pui o ceapă la călit, arunci o mana de teci peste, le lasi sa se amestece gusturile si mai arunci niște usturoi zdrobit. Potrivesti de sare si gata. :)))

cristina spunea...

eu cel mai repede si bun gateam branza cu rosii. acum am o problema, nu mai am rosii in gradina si nu-mi mai iese nici mancarea asta :))

in rest, obisnuiam sa cumpar legume congelate (ce gaseam mai ieftin), le puneam in tigaie cu putin ulei, sare si piper si alte condimente, cand se inmuiau cat de cat aruncam niste oua batute peste ele si iesea o omleta mai altfel. m-am saturat si de asta.

cristina spunea...

PS: iar tu mananci foarte putin. eu as muri de foame cu cat mananci tu.

CCristinaC spunea...

Daaa... am facut si eu omleta asta speciala. :)))
Rosii am mai gasit in piața la producătorii autohtoni.
Legat de cantitate, nu e chiar putin, însă sunt într-o perioadă în care incerc sa ma obisnuiesc cu "mai putin" si bine fac. Cred ca am presimtit. Pana am terminat articolul am fost diagnosticata cu hipertensiune arteriala si o glicemie putin peste normal. Va trebui o disciplina in alimentatie...

cristina spunea...

Atunci, multa putere si sanatate iti doresc! Se pare ca subconstientul iti transmitea mesaje.

Anonim spunea...

Cand ma gandesc ce gateai, ce postari ,ce mancaruri , ce deserturi , ce conserve ..........mamaaaa nu-mi vine sa cred .
La fel si eu , acelasi diagnostic . Sanatate iti doresc !!
rodica

O femeie spunea...

mie imi place ca ne scrii meniul, ma mai inspiri si pe mine.

Te pup si sanatate - legumele si salatele fac minuni la problemele tale.

CCristinaC spunea...

Cristina, multumesc! M-am gândit si eu ca era o legătură între mintea mea si noile mele apucături culinare :)

Rodica, de mai multă vreme am renuntat la acele mâncăruri, deserturi,etc. Prefer să stau în balcon si sa citesc decat in bucătărie la aragaz. Cred ca su lenea are partea ei in poveste :)))

Draga femeie ma mai inspir si eu de la altii. Incerc sa fac o colecție de retete de salate.

Multumesc tuturor pentru gândurile bune! Sa fim sănătoși cu toții!!!

Anonim spunea...

VREAU SI EU SA FAC CA TINE ......SA CITESC , SA PRIVESC CERUL , SA FAC CEVA SI PENTRU MINE .
TE IMBRATISEZ CU DRAG !
RODICA

CCristinaC spunea...

Si de ce nu faci, Rodica? Crede-ma, pamantul se invarteste si daca nu esti tu pe metereze tot timpul. Ia-ti un timp pentru tine. Mi-am facut obicei din a citi in dimineata de sambata, in balcon, cu o ceasca de cafea, intre flori, in bataia razelor de soare si cu ciripit de pasarele pe fundal. Ce daca e praf pe mobila? In doua ore nu imi intra Sanepidul in casa :)))
Nu am mancare in frigider? Exista atatea restaurante care pot gati in locul meu. Si stii ce buna e cand e gata facuta?? Am de spalat sambata seara? Vor fi si luni acolo. Nu le spala nici macar Zana Maseluta, ca am incercat. Nici eu nu le spal daca am bilete la teatru. La teatru ma duc chiar si singura. Si exemplele pot continua.
Serios! Traieste si pentru tine!
Te imbratisez si eu cu drag!

Anonim spunea...

acum trec printr-o perioada mai aglomerata , zbuciumata ...si sa fiu sincera eu mereu am fost pe ultimul loc , dar o sa incerc , o sa vina un nou an si cu ajutorul lui dumnezeu o sa traiesc si pentru mine . ( nu te gandi ca am o familie mare -copilul , sotul si eu )
eee ce as mai povesti eu .
TE IMBRATISEZ CU DRAG !
rodica