Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

duminică, 14 octombrie 2012

Provocare de la Iulia (4)

Din nou preiau o provocare de la Iulia care vorbește despre reciclare. Noi, cei de peste 30 de ani, știm treaba cu reciclarea din școala generală când, de unde aveam, de unde nu aveam, trebuia să ducem borcane, sticle și maculatură. Dacă se întâmpla să dăm peste vreo sticlă pe stradă, o luam, o spălam și o predam la reciclare. Eram aproape militarizați și poate că era bine. :)
Democrația a șters educația asta. După ce prea mulți ani am suferit la vederea flăcărilor care ardeau munți de gunoi amestecat cu obiecte reciclabile, iată că anul trecut au apărut containerele selective și în orașul în care locuiesc. Pentru mine a fost o fericire totală, însă pentru cei din jurul meu am fost și sunt "cicălitoarea șefă".
La serviciu, după ceva muncă, am reușit să organizez o mini reciclare, în sensul că în coșurile de lângă birouri  nu intră decât hârtie curată. Pixurile terminate se strâng într-un coș cu ambalajele, sticlele și paharele din plastic. Restul gunoaielor ajung în coșul din baie. 
Acasă, pe lângă coșul pentru gunoi, am o pungă pentru hârtie și una pentru plastic. Sticlă aruncăm rar și atunci recipiente de la uleiurile de aromaterapie, sticluțele de parfum, borcănele de la creme sau vreo sticlă de vin băută cu prietenii.:) Borcanele le reciclăm în gospodărie :),respectiv la conservele proprii și ținem la ele ca la obiecte de preț. 
Tot în gospodărie reciclez caserolele din plastic de la înghețată la... salata, spre exemplu. Nu suport mâncarea lăsată neacoperită în frigider și astfel caserolele ajung folositoare. Până în urmă cu ceva ani, am plătit bani grei pentru caserole care au făcut ce fac și cele reciclate, ca să nu mai pomenesc că s-au deteriorat la fel, dar cu bani mai multi. Peturile nu le refolosim în casă, pentru că nu avem la ce. Ocazional, când primesc sau cumpăr fasole de la țară, folosesc peturi de 0,5l pentru depozitare. Pun într-un pet cam atât cit cred că mi-ar trebui pentru o ciorbă și închid ermetic. Astfel, orice vietate ar putea exista și dezvolta in fasole, moare asfixiata (Ce criminală sunt !!!)
La categoria hârtie, reciclăm parte din cutii, în special cele de la pantofi. Obișnuim să ținem încălțămintea în cutii dar când se strică, aruncăm doar pantofii, nu și cutiile. Cum sunt multe cazuri în care ni se pun pantofii în pungă, fără o cutie a lor, atunci cutiile de acasă sunt binevenite. Sau sa zic bine reciclate? :)
In ceea ce privește hainele, nu mai folosesc decât vreun maieu din bumbac, bun la spălat gresia si parchetul. Am și mop dar nu curată ca atunci când speli (freci) podele în stil clasic :) 
Știu ca sunt ciudată, dar ce sa-mi faci? Mama, alta nu mai face :)))
Am, însă, o nemulțumire, că nu as fi fost eu, să fiu mulțumită asa ușor. :))) La noi, există ghenă pentru hârtie, pentru sticlă, pentru plastic și pentru gunoi menajer. Ok, dar cu bateriile ce fac? Am cam 20 de bucăți într-o pungă. Dar cu medicamentele expirate? Dar cu cartușele de la imprimanta laser și copiator? Ca și dintr-astea am strâns câteva. 
Menționam mai sus că am fost și sunt "cicălitoarea șefă". Pai da, pentru că încerc să-i conving măcar pe ai mei, că dacă semenii noștri pun gunoiul total aiurea iar cei care îl ridică, îl iau pe tot cu o singură mașină, nu înseamnă că și noi trebuie să facem la fel. Aici nu trebuie să existe spiritul de turma. 
Eu sper ca într-o zi să vad că oamenii au înțeles că este important să reciclăm sau măcar sa fim obligați să reciclăm, prin amenzile atât de necesare.

5 comentarii:

Aurelia spunea...

Farmaciile ar trebui sa preia resturile de medicamente sau medicamentele expirate. Eu am incercat o data, unde cunosteam farmacistele cat de cat, dar mi-au spus ca ei, ca farmacie, platesc pt preluarea deseurilor. Normal, dar cineva tot trebuie sa preia si resturile astea, ca nah, se trezeste vreunul care cotrobaie prin containerul de gunoi sa gaseasca cine stie ce minune expirata... Nici nu vreau sa ma gandesc :(
Cu hartia si peturile suntem ok. In alta oridine de idei, vad ca si fetele sunt atente si pun la cos resturile de ambalaje, inclusiv mijlocia, la care n-ai cere prea mult celor 2 ani jumate.

CCristinaC spunea...

Aurelia, si eu am incercat la o farmacie in zona si m-au refuzat. :(
Legat de pitici, este laudabil faptul ca cei mici reactioneaza foarte bine la ideea de a recicla. Vad asta si la fetitele varului meu. Stiu clar ce si unde sa puna. :)

simf spunea...

bateriile pot fi duse la benzinarii sau supermarketuri (aici exista si locuri pentru colectarea becurilor), iar cartusele la firma mari de calculatoare (la noi exista depozitul de calculatoare, primeste si cartuse si calculatoare stricate).

dar cu metalul ce faci?

CCristinaC spunea...

Simona, am aflat intre timp, ca la Lidl primesc baterii. Slava Domnului, miine sint acolo :) Metalul il pun la plastic. Desi nu scrie pe container, cred ca am citit pe undeva ca se pune metalul cu plasticul.
Saru' mina pentru pontul cu depozitul de calculatoare! :)

Narcisa spunea...

FElicitari din toata inima pentru ceea ce faci. Putin cate putin si se schimba fata tarisoarei noastre dragi.
La mine in sat sunt containere pentru reciclarea selectiva. Sunt amplasate pe langa magazine. Cu toate astea am avut surpriza sa vad ca cei de la magazine arunca cartoanele tot in cosurile cu cunoi menajer.
In schimb la scoala si la gradinite se recicleaza la greu. Gradinitele vand deseurile si fac cate o serbare sau iau cate ceva in gradinita si copii sunt anuntati in acest sens. Am speranta ca macar generatia de pitici vor creste putin mai alt fel.