Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

duminică, 12 iunie 2022

Vacanță în Turcia (I)

Mi-ar plăcea să spun că începe să devină un obicei să plecăm în vacanță de fiecare sărbătoare pascală. Dacă anul trecut am vizitat Croația, anul acesta am fost în Turcia. Nu a fost prima vacanță în Turcia, am mai fost în 2019, dar acum am stat ceva mai mult și am vizitat mai multe.

De mers, am mers cu autoturismul. Avem avantajul unui autoturism cu consum mic. :) În plus, ai o anume libertate când ești cu mașina ta, pe lângă faptul că ai ocazia să vezi mult mai mult din locurile pe unde treci.

La niciuna dintre vămi nu am fost întrebați de teste pentru virusul vieții și nici de vaccin. Doar de pașapoarte, talon și asigurare auto. Dacă sunteți interesați, noi ne-am făcut asigurare de călătorie, online, la Allianz Tiriac, suma asigurată fiind 30.000 de euro, cu un cost de 32 de lei/persoană. Slavă Domnului, nu a fost nevoie de ele!

Primul oraș în care ne-am oprit, a fost, bineînțeles, Istanbul. Nu cred că este posibil să nu găsești ceva nou de văzut aici, chiar dacă ai ajunge de 50 de ori în metropolă. De cum am ajuns la hotel, în vechiul cartier Fatih, am cerut, am primit informații de la recepționer și am și făcut rezervare pentru acea seară, la vapor restaurant pe Bosfor. Îmi doream să vad Bosforul, noaptea. Ziua, îl văzusem în 2019 și visam să-l vad cu toate luminile aprinse în noapte. Prin urmare, pe la 19.30 a venit un microbuz, ne-am îmbarcat, a mai adunat turiști și de pe la alte hoteluri și ne-a dus direct la vapor. Tare fain sunt organizați. Hotelurile colaborează bine cu transportatorii, cu vapoarele, cu restaurantele... Oamenii sunt conștienți că turismul aduce bani și trăiesc toți din asta. Și sunt tare amabili.

Revenind la vapor, am fost așezați la o masă de opt persoane. Un cuplu englez, noi, români, un cuplu spaniol și unul german. Nu cred că vă pot descrie câtă distracție a putut să fie! Mai în engleză, mai în spaniolă (trăiască Marimar că mai știam cinci cuvinte!), mai în semnaleză,  am pus-o de un chef de care ne vom aminti cu drag. Când a fost adusă băutura la masă, zău că nu a mai contat ce limbă vorbim. :))) Fie vorba între noi... mult mai beau englezii! Doamna stătea lângă mine și, după câteva pahare cu gin, nu cred că mai realiza nici ea ce spune și avea o viteză la vorbit, că pe mine m-a pierdut pe drum. Nu mai înțelegeam nimic din ce vorbea, dar înțelegeam ce vrea când ridica paharul :)))

Am primit la meniu antreuri, friptură și baclavale. Ca băutură a fost vin, coktail, gin, bere. În meniu erau mai multe băuturi, dar nu le mai știu. Ca să nu uit, meniul era inclus în prețul plimbării, adică 50 de euro/persoană.

Cafeaua turcească a fost în afara meniului, dar nu puteam rata ocazia.

În plus, tot în prețul biletului am avut program artistic, dansatoare de belly dance și discotecă. Nu vreți să știți cum a fost la masa noastră când i-am dat bani, domnului din dotare, să-i dea dansatoarei. Am filmare, dar rămâne în arhivă :))) Din păcate, clipurile mele de pe vapor sunt lungi, nu le pot pune aici. Las, în schimb, câteva poze cu Bosforul, noaptea

Revenind la distracție, pe vapor era un ospătar care semăna cu Baloo, din Cartea Junglei. Grăsuț și simpatic foc. A dansat omul ăla de ne-a ridicat pe toți de pe la mese. Să ne fi văzut, un vapor de toate națiile, cum ne agitam pe Macarena (cântecul) :))). Vorbind de toate națiile, eram chiar toate națiile: englezi, spanioli, nemți, chinezi, japonezi, vietnamezi, indieni, africani, pakistanezi, ruși, francezi, români, etc. Dacă se scufunda vaporul cu noi, era nenorocire internațională :))) dar măcar muream cu chef de distracție :))))

A durat plimbarea vreo patru ore, pe care nu le-am simțit trecând. Chiar și cu Bosforul, noaptea, am puține poze, pentru că nu ne-a mai venit să părăsim atmosfera din interior. Aproape că nici la afumat nu am mai ieșit :))) Când a trebuit să coborâm de pe vapor, ne-am îmbrățișat cu partenerii de distracție, ne-am urat toate cele bune, fiecare în ce limbă a mai nimerit, și am plecat spre hotel, tot cu microbuzul care ne adusese.

Pentru că nu vreau să iasă un foileton din articolul ăsta, mă opresc aici. Știu că timpul pentru citit e mult mai mic, în zilele noastre, așa ca voi reveni cu o a doua parte. Până atunci, să aveți grijă de voi!