Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

vineri, 18 ianuarie 2019

Un an...

          Nu știu bine cum și când, dar a trecut un an (parol) de la pronunțarea divorțului. Am momente când mi se pare că a trecut o veșnicie și că am fost căsătorită într-o viață anterioară, dar am momente când mi se pare că totul s-a întâmplat ieri. Trăirile, emoțiile, sunt încă vii, dar cred ca mintea mea alege să le treacă într-un plan secundar, acolo unde le este locul, de fapt. 
          Dacă am făcut bine sau nu divorțând, e greu de spus. Din punct de vedere al babelor societății, nu e de bine. Gen ” nu te bate, nu te înjură, ce ai maică cu omul?” Din punctul meu personal, ca eroină principală, da. Am făcut bine. Fostul soț nu m-a bătut și nu m-a înjurat, dar a găsit modalitatea ideală de a mă umili continuu prin a deveni un întreținut și prin a fi total indiferent la persoana mea. Chiar și infidelitatea a părut copiliță pe lângă astea două. 
          Nici nu îmi vine să cred că a trecut un an. Un an nu tocmai ușor. Să nu vă închipuiți că un divorț e ușor. Chiar dacă e de comun acord, chiar dacă știi ca este singura cale... nu... nu e ușor. Un divorț, e de fapt, un eșec și recunoașterea lui publică. Când toată viața ai fost o femeie care a ținut spatele drept și capul sus, care  nu a pus pe masă problemele din casă, nici măcar în fața celor mai apropiate prietene sau rude,  și deodată ceri divorțul, atunci clar tu ești de vină, pentru că ai fost prea dură. Dacă apartamentul conjugal este proprietatea ta, ca femeie, și îl poftești pe el să plece cu chirie, atunci clar ești harpie.  Nu contează comportamentul lui față de tine, nu contează infidelitățile, nu contează că l-ai despăgubit pentru varul întins pe pereți... nu. Tu ești a dracu' și ai dat omul afară din casă. Am pierdut rude din anturaj, din cauza acestei gândiri. Asta e... S-a găsit totuși, o verișoară de-a mea, sa-mi consoleze fostul soț. Nici nu se pronunțase divorțul, că ei aveau o relație. Nu mai știu dacă mai au. Nu mă interesează. 
          Un an... un an în care, la partaj, am cedat și i-am dat cât a cerut despăgubire. Am considerat că, în loc să pierd timpul prin judecătorie și banii pe la avocat, mai bine mă distrez, călătoresc... fac sex... fac orice altceva. Si cum zicea Cucoana Chirița ”Cumnăţică, Guliţă, monsiu Şarlă, Ioane...iată-mă-s isprăvniceasă!” ... iata-mă pe mine... datoare la bancă. Dap... luxul și prostia se plătește
          Si uite așa a trecut un an de cand m-am întors la numele de la tata. N-a mai trăit tata s-o vadă si p-asta ca tare s-ar mai fi bucurat. 😂😂😂 În schimb se bucură mama. De mulți ani mă întreba când divorțez... 
          Asadar, la an aniversar, imi doresc să fiu sănătoasă și să reușesc sa-mi fac visele realitate. Vouă, la aniversarea mea, vă doresc să nu fiți nevoiți să aveți parte de așa aniversare! 

4 comentarii:

Unknown spunea...

Sa fii sanatoasa! Sa achiti tot cat mai repede! Esti o curajoasa!

cristina spunea...

Mai, stii ce? Important e ca acum nu regreti pasul. Pana la urma, viata este si despre alegeri, bune, proaste, asta e, noi le facem si indiferent cum, trebuie sa mergem mai departe. Daca intindeai pelteaua si nu divortai, poate ca azi si peste ani erai si mai nefericita. Acum lasa trecutul in spate si traieste fiecare clipa asa cum vine. Neamurile? Ne vedem cu ele la nunti si la inmormantari, in rest ... fiecare cu viata lui si nimeni nu-si pune pielea-n saramura pentru tine, cum poate ca nici tu n-ai face-o pentru nimeni. Cine vrea sa sufere in tacere de ochii rudelor, sa sufere, cine nu, sa faca ce-i spune inima!

Anonim spunea...

Cristina, sa fii sanatoasa! Te citesc de multi ani si as vrea sa ti spun ca esti un om foarte puternic, cu picioarele pe pamant, capabil si cu suflet mare. Poate ai suferit si poate mai doare inca acest "esec", dar cu toata sinceritatea iti spun ca nu e esecul tau! Vor trece anii si vei vedea cine a pierdut, al cui esec a fost.
Si eu te indemn sa lasi trecutul in spate. Si eu cred c ai fi fost mai nefericita daca ai fi ramas intr o relatie care arata cum spui. Iti doresc din tot sufletul sa ti gasesti bucuria si sa ti uiti de tot experienta trista. Te asigur ca asa se va intampla!
Te imbratisez!
Maria

o femeie spunea...

La multi ani pt 2019.
Si la multi ani pt divort. Da-i incolo de gura lumii, important e sa dormi tu linistita. Nefericirea din casa e cauza principala a imbolnavirilor, daca lumea ar accepta asta si imbunatati-o, ca tine, s-ar rari farmaciile de pe strazi. Nu e cum avea grija de corp si de cei dragi cand in suflet totul e vraiste, cand noaptea nu dormi- nicio pastila un rezolva lipsa de somn din motive de ganduri grele. Imi pare rau de datoria la banca, sper sa nu fie pe termen lung, dar sunt curioasa cat ar fi costat un proces de divort lung, in bani, si in drumuri si oboseli.
Asa ca, din tot sufletul, iti urez si stiu ca asa o sa fie sa fii sanatoasa! Si fericita! si zambitoare, ca meriti! sa infloresti ca merii, ca perii, si sa iti dea Dumnezeu alaturi prieteni calzi dupa cum meriti.

P.S. tu iti dai seama cata nenorocire duc in viata babele alea de zic: "dar nu te bate??" - pe langa ce ai dus tu, ele au mai luat si batai si altele mai rele!!! Asa am invatat sa ma uit la ele cu mila!! si cu intelegere, si dintr-o data viata mea mi s-a parut mult mai calda!!!