Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

joi, 30 octombrie 2014

Povestea mopului :)

          A fost odata ca niciodata... neeeeeeee. Nu asa. Reluam. Intr-o dupa amiaza de toamna calda, respectiv saptamina trecuta pana sa vina frigul, in timp ce ma indreptam agale si usurel (sa nu ma sparg) spre casa, ma intalnesc cu o cunostinta care avea ceva chef de vorba. Nu stia ca eu, dupa o zi de intrebari si raspunsuri, imi doresc sa nu-mi aud nici gandurile :))) Pe langa politeturile inerente :) si intrebari despre tot neamul lui "Liniarul" (adica cel din partea mamei) tine respectiva sa ma gratuleze pentru minunatele flori din balconul de la birou cat si pentru cele din balconul de acasa. Multumesc frumos si as cam da sa plec. Nu de alta, da' vezica mea cerea o asezare pe tron...  Respectiva nu pricepe si insista: "Da' ce floare a aia alba si deasa din balconul tau?" Fac eu ochii mici, pe dupa ochelarii de soare si ma gandesc. Si tot gandesc... nu de alta, da' nu aveam nici o floare alba care sa poata fi vazuta din strada, iar respectiva nu pusese piciorul in balconul meu. Singurele flori care se pot vedea de jos, sunt muscatele curgatoare care au orice alta culoare, dar nu alb.  Ii explic cum sta treaba, insa duduia insista si uitandu-se catre balconul meu, imi arata: "Uite, o ai in colt, langa muscate". Mai oameni buni, daca nu eram in pericol sa-mi golesc vezica in strada, zau ca ma puneam p'un ras de ma auzeati de la voi d'acasa. Minunata floare alba si deasa era mopul meu spalat si pus la uscat. Bata-l norocul de mop ca nu stiam ca-i asa fain! :))) 
          Acum incepe dilema mea. Ii spun respectivei ca-i la uscat mopul pentru podele si vine intrebarea:"Cum adica speli mopul?"  Pai il desfac din bat, il frec ca pe ciorapi, il mai las vreo doua ore in apa calda cu inalbitor, il pun in bat, il storc cat pot eu de bine si il spinzur la uscat, langa jardiniera. Exista alt mod? Tu cum faci? Si-mi spune ca nu face. Adica nu spala mopul pentru podele dacat in galeata cu apa, cand da cu el pe jos. Cand s-a innegrit, il arunca si ia altul. Nu am mai intrebat-o la cata vreme cumpara un mop, ca nu voiam sa stiu. Mie, oricum mi se pare ca mopul nu curata bine si prefer (cand pot) sa spal cu carpe, in genunchi, ca bunica pe vremuri, dar sa  spal podelele cu un mop murdar... nu e tocmai o imagine de luat in calcul. Stiu ca un mop cu "moate" costa 5 lei, dar  nu mi se pare normal sa cumpar mop nici macar lunar, cand pot sa-l spal si sa-l dezinfectez pe cel pe care il am. Nu-mi cad unghiile daca spal un mop. La fel fac si cu carpele de sters in baie, de sters parchet sau mobila. Le spal la mana, le pun la dezinfectat cu mopul si la uscat in aer liber, la soare. Acum, ca a venit frigul, toata trupa va ocupa caloriferul din balcon. :)
          No, eu v-am spus povestea mopului - floare alba si deasa. :))) Acum, povestiti-mi voi cum faceti cu mopurile. Le tineti de unica folosinta ca duduia din poveste sau le spalati, ca mine, naratoarea ? Cu alte cuvinte, sa-mi fac griji ca sunt nebuna?

11 comentarii:

cristina spunea...

nu esti nebuna, nu-ti face griji, esti doar aparte :))
eu fac ca duduia, caci la mine se intra incaltat, iar pisicile nu se descalta nici sa le bat, asa ca dezinfectia mopului ar fi frectie la piciorul de lemn. vara il usuc la soare (care cica e dezinfectant el insusi, soarele, ma rog), toamna-iarna-primavara il storcosesc bine in storcatorul de la galeata si il usuc langa caloriferul din baie. carpele de praf le spal imediat dupa utilizare, dar nici pe astea nu le dezinfectez. mai avem nevoie si de microbi :)

simf spunea...

eu am descoperit microfibra, si la mop, si la lavete. de-atunci numai ocazional folosesc altceva. spal mopul la mana (desurubat, lasat in detergent, zmotocit, limpezit, stors, scurs) si, din cand in cand, in masina de spalat (program normal, 40 gr), alaturi de lavetele tot din microfibra. la finalul programului, in loc de balsam, pun otet - face bine si la masina.

ina spunea...

La mine e mai simplu: nu am
mop! Am imbucatit toate tricourile de bumbac ale fetelor, alea de nu mai mergeau purtate de alți copilași și... ca și tine, în genunchi, ca mi se pare cel mai eficient. Dacă sunt prea mizerabile le arunc pur și simplu, dacă nu, le spăl.

CCristinaC spunea...

Cristina, si de-as fi nebuna, bag seama ca-i club mare, dupa ce am mai intrebat stanga-dreapta :))) Trebuie sa vii si tu in club daca ai pretenția sa se descalte mițele :))) Banuiesc ca tu folosesti mai mult mopul. Cand aveam mița aveam in casa numai covoare albe. Nici fir de par nu se vedea. Bine,fir de mița ca al meu... :)))

CCristinaC spunea...

Simona, nu stiu ce microfibra ai gasit tu, ca mie nu-mi place deloc ce am luat ultima data. Am luat hat, pe vremea cand Lidl era Plus, multe lavete din microfibra, care, logic, s-au dus si ele. Acum nu am mai gasit acelasi tip. Cel putin cea pentru geamuri e nenorocire. Lasa niste urme... M-am intors la bumbac :)))
Uite ca nu m-am gandit sa le bag la masina cand ii dau spalare cu otet. Noroc cu mopul floare. Mai invat si eu cate ceva :)

CCristinaC spunea...

Ina, eu sunt in situatia in care nu mai am tricouri de aruncat, asa ca merg la sh si iau cate unul. Vrei sa-ti zic ca intai il spal si dupa, il fac carpe? :))) Alta manie de-a mea, de a spala tot ce inseamna "zdreanta" fie ea haina noua sau sh.
Si da, pina nu bag eu unghia in colt, imi pare ca nu se spala bine, ca nu e curat :)))
Slava Domnului ca n-o sa fiu soacra :)))

simf spunea...

si eu spal hainele noi inainte sa le imbracam, ca doar nu le-o spala producatorul inainte sa mi le vanda mie si nici nu lucreaza muncitoarele cu manusi sterile :) de la sh cumpar bumbac la sac - tricouri, prosoape, lenjerie de pat. le scot eventualii nasturi si le bag la spalat la 90 gr (majoritatea sunt albe, restul - alburii). carpe nu mai spal decat ocazional si la curte chiar se folosesc multe, sunt de-a dreptul de folosinta unica. lavete de microfibra iau de la raioanele auto, tot de-acolo iau lamelele de curatat geamuri, cele de la standurile de curatenie nu ma prea satisfac. (ca idee, ultimul mop de microfibra a costat cam 20 lei, luat de la auchan, de la zona de curatenie).

Ana spunea...

Fata draga , io am mai auzit d-astea cu aruncat flescalaul , ca io asa ii zic , dupa ce se face negru...dar io nu m-am crucit , ca e ceva uzual prin zona asta.
Cum procedez io? Aproape ca tine...adica nu depun atata abnegatie , il bag direct in masina de spalat , eventual indes pe langa si carpele de praf sau presul din baie , daca se mai nimereste si vreo pereche de incataminte sport la spalat , o var si p-aia , pun dero suficient sa umplu cu spuma un bazin olimpic de into si bag la programul al mai lung si cu stoarcerea maxima.
Cam asa...
Cu carpe pe jos nu sterg, ca e cooperativa munca in zadar , la mine...daca dimineata dau cu flescalaul , la ora 15 este praful de un deget , inapoi...asa ca n-are rost sa fac bule ca un pepsi agitat ...

CCristinaC spunea...

Simona, si eu iau bumbac alb, da' nu cu sacul, ca am sh la parter :))) Uite ca nu ma gindisem sa iau microfibrele de la auto. D-asta nu se plange sotul de carpele din masina? :)))

CCristinaC spunea...

Ana, si eu arunc flescalaul, ca doar nu l-oi da de zestre, da' pina atunci, il mai spal, ca el isi schimba culoarea dupa doua folosiri :))) Uite ca eu nu obisnuiam sa bag astea la masina, da' am sa fac si eu asa, mai ales ca se vor usca mai repede.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.