Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

marți, 20 martie 2012

De prin piață

In ultima vreme, ideea de a mânca "bio" preocupă multă lume și câștigă teren în discuii, chiar mai mult decât politica. Din punctul meu de vedere, "bio" nu există nici dacă planta crește în eprubetă. Cine știe ce efect cancerigen mai are și sticla :))) In schimb, discuțiile alunecă rapid către "în ce preparăm alimentele". De ce contează atât de mult? Își mai aduce cineva aminte că înainte de 1989 nu aveam ce găti? Acum avem ce și nu avem în ce? Să ne amintim că în Africa se moare de foame?
Așadar, ca sa fim în trend, trebuie să vă povestesc cum, duminică dimineața am fost în târgul săptămânal și am luat de la țărani (în sfârșit) salată verde la 2,5 lei bucata, ceapă verde la 1 leu legătura, ridichii la 1,5lei legătura și mere la 2,5lei/kg. Aveau oamenii legături de lobodă verde și roșie la 1 leu și spanac la 5lei/kg. Lobodă și spanac nu am luat. M-am luat după soț și nu am cumpărat, dar o să iau duminica viitoare. :) Se simte nevoia de verdeață, legume și fructe proaspete. A, au apărut și urzicile, dar vânzătoarele erau cam brunete și am zis "pas". :) Nu am nimic împotriva lor ca etnie, dar nu încurajez mafia piețelor. :)
Tot duminică am cumpărat dintr-un hipermarket castraveți românești, mandarine și portocale. Încă nu renunț la citrice, din nevoia de vitamina C și pentru că la mine abia începe sezonul gripelor. :)
Trebuie să mărturisesc că sunt un fan al cumpărăturilor de la țărani și asta nu pentru că aș mânca bio și as trăi mai mult, ci pentru că produsele de la ei au gust bun și nu se simte gust de plastic sau de penicilină ca la roșiile din magazine (de exemplu). 
Si ca să închei într-o notă veselă, vă zic un banc pe care l-am auzit pe la tv. 
Se zice că moșul și baba lui fac un accident cu mașina și mor amândoi. Ajung la poarta Raiului și îi poftește Sfântul Petre înăuntru. "Poftiți" zice Sfântul Petre. "Tot ce e aici, al vostru e". Intră cei doi în Rai și acolo... minunăție... verdeață, plajă, apă, să tot trăiești asa bine. Se întoarce moșul către babă și, supărat îi zice: "Vezi, puteam să avem parte de toate astea încă de acum cincisprezece ani, dar tu nu și nu, să mâncăm sănătos..."

Niciun comentariu: