Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

marți, 13 mai 2014

De la bloc in gradina (4)

          In sfârșit, în seara asta am reușit sa punem și noi roșiile. Nu mi-aș fi făcut atâtea griji, dar primisem răsadul de ceva vreme. Altfel, lăsam și puneam după ce se termina cu ploile. Ajungeam să am roșii când peste tot s-ar fi terminat :)))) Trebuie să recunosc că m-am cam săturat să merg la "moșie" și să nu pot să mă mișc din cauza terenului îmbibat cu apă. Bine, eu am și 100 de kile... se mișcă terenul sub mine... :))) 
          Nici astăzi nu era uscat dar era mai binișor - nu se mai vedeau bălțile. Cu greu am facut găurile căci se lipea pământul de plantator. Într-un final am pus 95 de cuiburi de roșii. Cam multe, ce-i drept, dar mi-a fost milă să arunc răsadul. Las' că nu slăbesc dacă muncesc cu 45 de cuiburi de roșii mai mult decât preconizasem :))) Sau poate că slăbesc și e și mai bine :)))
Iaca roșiile
          Par cam moarte, da' mama zice că-și revin după ce vor face cunoștință cu locul :) Am pus și ceva sârme la mazăre că-i păcat să stea întinsă pe pământul ud. Să nu răcească :)
          Dovleceii și morcovii sunt în regulă, pătrunjelul, mărarul și leușteanul, la fel, doar ceapa e galbenă de la mană. Acu' dacă mai vrea să se facă, bine, dacă nu  asta  e. Ai vite, ai și pagubă  :)))  
           Unchiul soțului, care-i vecin cu noi, avea o mare problemă cu "să nu dea grindina".Si-a zis-o o data, de două ori, a treia oară i-am zis ca, dacă vine grindina, o luam de la capăt și punem tot că nu e timpul trecut. Ioi Doamne, părea ca l-am înțepat cu andreaua. :))) Că el nu mai pune nimic, că se abonează la piață... și zău, are 30 de cuiburi de roșii. Ce-o fi atât de greu să le înlocuiești în caz că le strică grindina? Dacă le "ronțăie" coropișnița, nu le completează? Eu cred ca-i e drag rău de văicăreli :)))
       Să revenim la prezentare. :) Nu am reușit să cosim lucerna/ iarba/buruienile și avem o mare verde
Avem pere
avem prune
          Avem și ceva mere, dar trebuia să trec prin  marea verde până la ele. :)
          Am avut și un apus superb însoțit de sunetul coasei tăind iarba, la o gradină distantă de noi. 
          Am venit acasă rupți de oboseală, dar a meritat. Mi-am mai încărcat bateriile pen' că am avut o zi îngrozitoare la serviciu și pare că nu mai fac față de luni până vineri. 
          Pe la voi prin grădini cum e? Sper că nu e atâta apă ca la mine :)

9 comentarii:

Anonim spunea...

Cat este de frumoasa gradina ta! Bravo voua , oameni buni,ca roditi pamantul! Nu conteaza de grindina sau coropisnite...se inlocuiesc plantele...munca aceea e ca si cum ai da viata.Tare,tare frumoas!

simf spunea...

la noi e bine - adica sunt si ore cand nu ploua -, frumos - pamantul e ca un burete smiorcait -, avem perspective generoase - in urmatoarele zile ploaie cu peste 25 l/mp. rosiile sunt galbene ciroza (mai, si eram hotarata sa nu le plantez in gradina pana nu infloresc crinii albi, asta e indicele fenologic pe zoan noastra, dar m-au mancat palmele si probabil va trebui sa le inlocuim). e bine cu 95 de cuiburi de rosii, o sa faci o dieta de legume sapate, nu mancate:) astept cu inetres episodul urmator :)

CCristinaC spunea...

Ana, saru' mana! Ai mare dreptate. Munca pamintului si cresterea plantelor e ca si cand ai da viata si creaza o stare de siguranta si de bine :)

CCristinaC spunea...

Simona, ma faci sa-mi para rau ca am pus rosiile :) insa daca nu se ingalbenesc de la apa, se uscau nepuse in pamint. Nu o sa am mult de sapat la rosii pen' ca le fac sant si le urc pe sarma ca pe vita de vie :))) Nu trebuie sa "mușuroiesc" fiecare cuib.
Asta cu crinul o fi valabila si in zona mea?

simf spunea...

e valabila, normal, ne despart maximum 50 km :)

Unknown spunea...

Mie imi par cam dese pe rand, distanta dintre randuri este generoasa. Am mai vazut plante culcate dupa plantare, nu le-ai primit in paharelele in care au crescut? daca nu, probabil ca asta e cauza si da, are dreptate mama ta, isi revin si le prinde bine ploaia numai sa nu fie prea multa! Sa creasca sanatoase si sa rodeasca cat mai mult!

CCristinaC spunea...

Reli multumes! E posibil ca rosiile sa fie cam dese. Sunt puse la 15-18 cm intre ele, dar fotograful (adicatelea io) e cumplit de prost :)))
Plantulele nu le-am primit in pahare, pentru ca au crescut in rasadnita. Daca erau in pahare, nu ma grabeam sa le pun :)

mihaela spunea...

Am facut si eu o febra musculara taind iarba la secera, nici 3 zile de sala nu ma omorau asa.
Nu-ti face griji coropisnitele vor rari rosiile, data viitoare poti sa plantezi ceva rasaduri la un loc, in grup, si sa inlocuiesti de acolo plantele pierdute :)

CCristinaC spunea...

Da, am cateva rasaduri lasate intr-un colt de gradina :) Cu coropisnitele sper sa nu ma intalnesc, dar cred ca sper degeaba :)))))