Despre mine

Fotografia mea
jud. Arges, Romania
Sint o persoana cu simtul umorului dar realista si pragmatica. Accept minciunile "nevinovate" dar nu si pe cele care pot provoca durere cuiva. Sint o fire pacifista si pot fi un prieten loial.

miercuri, 15 septembrie 2010

Zacusca

Asa am fost eu crescuta. Degeaba faci tot felul de conserve pentru iarna , daca nu este si zacusca, regina conservelor, camara nu este aprovizionata si pregatita pentru iarna.


In concluzie, am facut si zacusca. Am avut cinci kg de vinete si cinci kg de gogosari pe care le-am copt, le-am curatat si tocat. Eu coc totul in cuptorul de la aragaz, deoarece pe flacara legumele iau fum si avem probleme cu stomacul. Asa..., am mai avut trei kg de ceapa pe care dupa ce am curatat-o am dat-o prin masina de tocat, 800ml ulei de floarea soarelui si o cutie mare de bulion din comert.


Intr-un tuci cu fundul plat, am pus uleiul, ceapa si 500ml de apa si am pus la fiert. Ideea e sa fierb ceapa, nu sa o calesc. Dupa ce s-a inmuiat ceapa, am pus vinetele, gogosarii si la sfirsit bulionul si am potrivit de sare. Am fiert pina s-a ridicat o pojghita de ulei la suprafata.



Am pus zacusca fierbinte in borcane pe care le-am mai sterilizat 30 de minute la cuptor. A iesit foarte buna.


Niciun comentariu: